Langganan Indonesian
cari istilah yang lo mau, kaya' tex-sex:
 
1.
Someone who believes (1) any problem can be fixed by smoking marijuana, and (2) any activity is more enjoyable whilst stoned.
John: "Hey man, wanna hang out?"
Pothead: "Yeah sure, you wanna smoke a bowl?"
John: "I dunno man, my throat's been kinda sore lately."
Pothead: "Oh that's ok, a bowl will fix that."
John: "Really? Well I've got this Government test tomorrow too, so I probably shouldn't smoke."
Pothead: "Pot makes studying easier. You'll enjoy the subject more!"
John: "You're full of shit. Next you'll tell me weed can fix my chronic back pain and I should get high before visiting my grandma in the nursing home."
Pothead: "I'm glad you understand now. Got a lighter?"
dari Rupert S. Pottingham Rabu, 18 Januari 2006
2892 709
 
2.
one who misses their International flight to Amsterdam because they stopped off to smoke a bowl first
My friend Rosen... is a pothead!
dari Mike L. Selasa, 22 Februari 2005
1988 581
 
3.
a person who when not even smoking pot still shows affects that he has, and will in the next 24 hours.
damn look at that pothead. His eyes are almost closed shut.
dari wicked Minggu, 28 Maret 2004
1878 563
 
4.
The person who just read all these definitions and laughed at every one.
"So hey, like john, did you know that......wait shit i forgot what i was talking about"
dari Charming Minggu, 28 Agustus 2005
1407 283
 
5.
A more habitual cannabis smoker than your average stoner, a pothead cares very little about the outside world. Potheads tend to gather in groups, although they can be quite content when left on their own, as most potheads enjoy one on one time with their ganj. Potheads are not nessicarily lazy, stupid, or unmotivated. However, they are the ones wise enough to know that most of the shit that they're supposed to do isn't really that important, so they light a bowl instead.
Me and my friends, we're all such potheads. But damn, I don't hate it.
dari heatherhatesyou Kamis, 24 November 2005
1428 485
 
6.
A Habitual user of Marijuana, usually to the point where it interferes with work, family, and school. Pot heads are known for their laid-back attitude, bad memory, encyclopedic knowledge of junkfood, and facination with shiny objects.

Pot heads should not be confused with occasional smokers who are still able to function and fulfill their responsibilities and obligations.
Laughing + Junk Food + Red Eyes + 24/7 = POT HEAD
dari AZ-Dawg Minggu, 23 April 2006
845 335
 
7.
wake and bake
lunch toking
420
sessions
midnight toking
dari I'm done Senin, 29 September 2003
750 257